

Az ELTE Speciális Gyakorló Óvoda és Korai Fejlesztő Módszertani Központ tanulmánykötete 25 éves működésének tapasztalatait sűrítette esszenciába. Megpróbál átfogó képet adni az óvodáskori fejlődést indirekt módon befolyásoló játékos fejlesztés tapasztalatairól, kiemelve az anyanyelv fejlődését támogató mesefeldolgozás kérdéseit, a gondolkodást ösztönző és matematikai készségeket megalapozó játékokat, és a népi játékok alkalmazásának lehetőségeit.
Összefoglalja a beszédfogyatékos és értelmileg akadályozott óvodás gyermekek körében szerzett vizsgálati tapasztalatokat és a korai fejlesztés eredményeit. Továbbá megvizsgálja a közoktatási rendszer lehetőségeit, felméri a hasonló problémákkal küszködő családoknak nyújtott támogatásokat, a gyógypedagógiai fejlesztő munka veszélyeit, elemez, identitást fogalmaz, jövőképet állít, pedagógiai célokat tűz ki a hivatás gyakorlóinak.
Összefoglalja a beszédfogyatékos és értelmileg akadályozott óvodás gyermekek körében szerzett vizsgálati tapasztalatokat és a korai fejlesztés eredményeit. Továbbá megvizsgálja a közoktatási rendszer lehetőségeit, felméri a hasonló problémákkal küszködő családoknak nyújtott támogatásokat, a gyógypedagógiai fejlesztő munka veszélyeit, elemez, identitást fogalmaz, jövőképet állít, pedagógiai célokat tűz ki a hivatás gyakorlóinak.