Képzések
A MATEMATIKATANULÁS ZAVARAI (DISZKALKULIA) - 2025
A matematikatanulás zavarai (diszkalkulia) képzés az alábbi napokon lesz megtartva:
KONTAKT akkreditált továbbképzés (3 nap):
2025.október 04. (szombat) / 2025.október 11. (szombat) / 2025.november 08. (szombat)
FEJLESZTÉS, TERÁPIA
A képzés célja: A továbbképzés célja, hogy a résztvevők a legkorszerűbb szakirodalmak tükrében lényegi ismeretekkel rendelkezzenek a diszkalkulia szűkebb és tágabb értelmezéséről, oki hátteréről, tüneteiről, azok összefüggéseiről a tanulási részképességekkel, kognitív funkciókkal. Ismerjék meg a diszkalkulia vizsgálat főbb területeit és a szükségletekhez igazodó diagnosztikus és terápiás alapelveket, feltételrendszerét. A gyakorlat jegyében oktatófilmeken, esetismertetésen, szemléltető eszközökön, saját élményeken keresztül, kooperatív munkaformákkal szerezzenek tapasztalatokat a diszkalkulia-terápiás módszerekről, eszközökről, a komplex fejlesztés, differenciálás lehetőségeiről. Cél, hogy olyan komplex szemlélet, ismeretek, technikák birtokába kerüljenek a résztvevők, amelyeket a matematika tanórákon és a fejlesztő foglalkozásokon is hasznosítani tudnak óvodás és kisiskolás korú gyermekeknél.
A DISZKALKULIA PEDAGÓGIAI VIZSGÁLATA
2025. március 22. (szombat) / április 05. (szombat) / április 12. (szombat), minden alkalommal: 9.30- kb. 17.30 óráig
TERÁPIA RELEVÁNS MÉRÉS-DIAGNOSZTIKA
A képzés célja: A tanfolyam célja, hogy a résztvevők a vizsgálóeljárás elméleti hátterének birtokában, a gyakorlatban is hasznosítható ismereteket szerezzenek a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata felvételéhez. A résztvevők általános és lényegi ismeretekkel rendelkezzenek a fejlődési diszkalkulia és a számolásban résztvevő kognitív rendszerek összefüggéseiről, a szakirodalom tükrében.
Ismerjék meg az óvodásoknak és kisiskolásoknak készült vizsgálóeljárás koncepcióját, alapelveit, felépítését, célját, eszközeit, felvételének és kiértékelésének módját. Legyenek tisztában a mérés és az értékelés lényegi szempontjaival, a pedagógiai vizsgálatban rejlő terápia-relevancia lehetőségeivel. A gyakorlat jegyében oktatófilmek, esetismertetések segítségével, kooperatív munkaformákkal és egyéni megfigyeléseken keresztül szerezzenek tapasztalatokat a diszkalkulia ill. a matematikatanulási nehézség felismerésében: a hibaelemzésben, a kapott eredmények értelmezésében, valamint a fejlesztés megtervezésében. Cél, hogy olyan ismeretek, technikák birtokába kerüljenek a résztvevők, amelyeket a szakszolgálati diagnosztikai és terápiás munkában is, illetve a matematika tanórákon és a fejlesztő foglalkozásokon is hasznosítani tudnak az 5-10 éves korú egyéni bánásmódot igénylő gyermekeknél.
A DISZLEXIA MEGELŐZÉSE - AZ ÉRTŐ OLVASÁS ELŐKÉSZÍTÉSE - 2025
A diszlexia megelőzése - az értő olvasás előkészítése... képzés az alábbi napokon lesz megtartva:
Kontakt akkreditált továbbképzés az alábbi napokon lesz (3 nap):
2025. augusztus 30. (szombat) / szeptember 13.(szombat) / szeptember 20. (szombat),
minden alkalommal: 9.00- kb. 17.00 óráig
E-DPV 2-4 SZAKMAI NAP
Diagnosztikai Előszűrő eljárás a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatának felvételéhez (E-DPV 2-4.) témában
E-DPV 2-4. Szakmai nap tartalma:
A résztvevők a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatának (DPV) előzetesen megszerzett általános és alapismereteinek birtokában lényegi információkat szereznek:
- általános iskola felső tagozatától (középfokú oktatáson át) felnőttkorig (minden iskolatípusban) alkalmazott Diagnosztikai Előszűrő eljárás a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatának felvételéhez mérőanyagról,
- az E-DPV 2-4. tesztváltozatok analógiás felépítéséről, főbb területeiről, ill. a mérés és értékelés fő szempontjairól (részletesen a 4/II. és 8/II-9/I., II. vizsgáló anyagok alapján, esetismertetéseken keresztül).
Célja: A résztvevők a DPV általános és lényegi ismereteinek birtokában tájékozottak legyenek a két diagnosztikai mérőanyag alkalmazási feltételeiben, az E-DPV 2-4. tesztváltozatok koncepciójában, analógiás felépítésében, főbb mérési egységeiben és értékelési szempontjaiban.