Tanfolyamok, szakmai napok

Nyelvi szintek elérése általános iskola felső tagozaton... - 2025

 

Nyelvi szintek elérése általános iskola felső tagozaton és középiskolában a sikeres tanulás érdekében c. témában

ONLINE kontakt Szakmai nap keretében 5 órás bemutató előadás (jógyakorlatok)

Helyszín: Online kontakt, Zoom-felületen,

Képzési nap: 2025. január 18. (szombat), 9-kb.13.30 óráig                                                   

A résztvevők megismerkednek:

  • a nyelvi szintek egymásra épülésével és a köztük lévő kapcsolatokkal, valamint az egyes szinteken történő elakadások lehetséges megoldásaival.

Betekintést nyernek:

  • a nyelvi fejlődést támogató feladattípusokba, különös tekintettel az „észrevétlenül” fejlesztő játékos feladatokra.

A Nyelvi szintek… c. Szakmai nap megalapozó gyakorlatokat közvetít a Diszgráfia, diszortográfia…. c. 5 órás bemutató előadáshoz!

A DISZKALKULIA PEDAGÓGIAI VIZSGÁLATA

 

A Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata képzés az alábbi  napokon lesz:
Kontakt képzés:

2025. március 22. (szombat) / április 05. (szombat) / április 12. (szombat), minden alkalommal: 9.30- kb. 17.30 óráig

TERÁPIA RELEVÁNS MÉRÉS-DIAGNOSZTIKA

 

A képzés célja: A tanfolyam célja, hogy a résztvevők a vizsgálóeljárás elméleti hátterének birtokában, a gyakorlatban is hasznosítható ismereteket szerezzenek a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata felvételéhez. A résztvevők általános és lényegi ismeretekkel rendelkezzenek a fejlődési diszkalkulia és a számolásban résztvevő kognitív rendszerek összefüggéseiről, a szakirodalom tükrében.

 

Ismerjék meg az óvodásoknak és kisiskolásoknak készült vizsgálóeljárás koncepcióját, alapelveit, felépítését, célját, eszközeit, felvételének és kiértékelésének módját. Legyenek tisztában a mérés és az értékelés lényegi szempontjaival, a pedagógiai vizsgálatban rejlő terápia-relevancia lehetőségeivel. A gyakorlat jegyében oktatófilmek, esetismertetések segítségével, kooperatív munkaformákkal és egyéni megfigyeléseken keresztül szerezzenek tapasztalatokat a diszkalkulia ill. a matematikatanulási nehézség felismerésében: a hibaelemzésben, a kapott eredmények értelmezésében, valamint a fejlesztés megtervezésében. Cél, hogy olyan ismeretek, technikák birtokába kerüljenek a résztvevők, amelyeket a szakszolgálati diagnosztikai és terápiás munkában is, illetve a matematika tanórákon és a fejlesztő foglalkozásokon is hasznosítani tudnak az 5-10 éves korú egyéni bánásmódot igénylő gyermekeknél.

A DISZLEXIA MEGELŐZÉSE - AZ ÉRTŐ OLVASÁS ELŐKÉSZÍTÉSE - 2025

 

A diszlexia megelőzése - az értő olvasás előkészítése... képzés az alábbi  napokon lesz megtartva:

Kontakt akkreditált továbbképzés az alábbi napokon lesz (3 nap):

2025. augusztus 30. (szombat) / szeptember 13.(szombat) / szeptember 20. (szombat),
minden alkalommal: 9.00- kb. 17.00 óráig

 

FEJLESZTÉS, TERÁPIA

 

Tanulási képességek fejlesztése 6-10 éves korban az értő olvasás érdekében

 

A képzés célja:

 

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők ismerjék meg az eltérő nyelvi fejlődés és a diszlexia hátterét, tüneteit, összefüggését a tanulási képességekkel, kulcskompetenciákkal. Ismerjék meg a témával foglalkozó legkorszerűbb szakirodalmakat, fejlesztő kiadványokat az eltérő fejlődés felismerésének és a fejlesztés megtervezésének szolgálatában.

 

A gyakorlat jegyében oktatófilmeken, esetismertetéseken, szemléltető eszközökön, saját élményeken keresztül szerezzenek tapasztalatokat az olvasást megalapozó képességek, készségek, pszichikus funkciók komplex fejlesztésének lehetőségeiről (diszlexia megelőzése), valamint az olvasást és a szövegértést fejlesztő módszerekről. Cél, hogy olyan technikák birtokába kerüljenek a résztvevők, amelyeket a tanórákon és a fejlesztő foglalkozásokon is alkalmazni tudnak a hallott és az olvasás által szervezett információk feldolgozásának és megértésének elősegítésére, 6-10 éves korú gyermekeknél.

E-DPV 2-4 SZAKMAI NAP

 

Diagnosztikai Előszűrő eljárás a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatának felvételéhez (E-DPV 2-4.) témában

E-DPV 2-4. Szakmai nap tartalma:

A résztvevők a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatának (DPV) előzetesen megszerzett általános és alapismereteinek birtokában lényegi információkat szereznek:

  • általános iskola felső tagozatától (középfokú oktatáson át) felnőttkorig (minden iskolatípusban) alkalmazott Diagnosztikai Előszűrő eljárás a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatának felvételéhez mérőanyagról,
  • az E-DPV 2-4. tesztváltozatok analógiás felépítéséről, főbb területeiről, ill. a mérés és értékelés fő szempontjairól (részletesen a 4/II. és 8/II-9/I., II. vizsgáló anyagok alapján, esetismertetéseken keresztül).

Célja: A résztvevők a DPV általános és lényegi ismereteinek birtokában tájékozottak legyenek a két diagnosztikai mérőanyag alkalmazási feltételeiben, az E-DPV 2-4. tesztváltozatok koncepciójában, analógiás felépítésében, főbb mérési egységeiben és értékelési szempontjaiban.

 

 

DISZGRÁFIA, DISZORTOGRÁFIA SZAKMAI NAP

 

Diszgráfia, diszortográfia Szakmai nap tartalma: a résztvevők lényegi információkat szereznek:

  • általános iskola elejétől a felső tagozaton (középfokú oktatáson) át felnőttkorig alkalmazható helyesírás-javítási módszerről, mely a beszédészlelés fejlesztésén alapul

Célja: A résztvevők tájékozottak legyenek a helyesírás gyengeségének/zavarának okaival, javításának hatékony módjával, a beszédészlelés fejlesztésének kiemelt jelentőségével. Ismerjenek meg olyan feladattípusokat, melyeket munkájuk során alkalmazva sikeresen javíthatják tanítványaik helyesírását.

 

 

 

 

A MATEMATIKATANULÁS ZAVARAI (DISZKALKULIA) - 2025

 

A matematikatanulás zavarai (diszkalkulia) képzés az alábbi  napokon lesz megtartva:

KONTAKT akkreditált továbbképzés (3 nap):

2025.október 04. (szombat) / 2025.október 11. (szombat) / 2025.november 08. (szombat)

FEJLESZTÉS, TERÁPIA

A képzés célja: A továbbképzés célja, hogy a résztvevők a legkorszerűbb szakirodalmak tükrében lényegi ismeretekkel rendelkezzenek a diszkalkulia szűkebb és tágabb értelmezéséről, oki hátteréről, tüneteiről, azok összefüggéseiről a tanulási részképességekkel, kognitív funkciókkal. Ismerjék meg a diszkalkulia vizsgálat főbb területeit és a szükségletekhez igazodó diagnosztikus és terápiás alapelveket, feltételrendszerét. A gyakorlat jegyében oktatófilmeken, esetismertetésen, szemléltető eszközökön, saját élményeken keresztül, kooperatív munkaformákkal szerezzenek tapasztalatokat a diszkalkulia-terápiás módszerekről, eszközökről, a komplex fejlesztés, differenciálás lehetőségeiről. Cél, hogy olyan komplex szemlélet, ismeretek, technikák birtokába kerüljenek a résztvevők, amelyeket a matematika tanórákon és a fejlesztő foglalkozásokon is hasznosítani tudnak óvodás és kisiskolás korú gyermekeknél.

 
1 2
1 2
 
Webáruház készítés