Tanfolyamok, szakmai napok
A MATEMATIKATANULÁS ZAVARAI (DISZKALKULIA) - 2022

A matematikatanulás zavarai (diszkalkulia) képzés az alábbi napokon lesz megtartva:
Budapesten: 2022.03.05., 03.19., 03.26. (online - szombati napok)
Vidéken: 2022.05.13(online, péntek) / 2022.05.14. (kontakt, szombat) / 2022.05.20. (kontakt, szombat)
FEJLESZTÉS, TERÁPIA
A képzés célja: A továbbképzés célja, hogy a résztvevők a legkorszerűbb szakirodalmak tükrében lényegi ismeretekkel rendelkezzenek a diszkalkulia szűkebb és tágabb értelmezéséről, oki hátteréről, tüneteiről, azok összefüggéseiről a tanulási részképességekkel, kognitív funkciókkal. Ismerjék meg a diszkalkulia vizsgálat főbb területeit és a szükségletekhez igazodó diagnosztikus és terápiás alapelveket, feltételrendszerét. A gyakorlat jegyében oktatófilmeken, esetismertetésen, szemléltető eszközökön, saját élményeken keresztül, kooperatív munkaformákkal szerezzenek tapasztalatokat a diszkalkulia-terápiás módszerekről, eszközökről, a komplex fejlesztés, differenciálás lehetőségeiről. Cél, hogy olyan komplex szemlélet, ismeretek, technikák birtokába kerüljenek a résztvevők, amelyeket a matematika tanórákon és a fejlesztő foglalkozásokon is hasznosítani tudnak óvodás és kisiskolás korú gyermekeknél.
A DISZKALKULIA PEDAGÓGIAI VIZSGÁLATA - ONLINE

2022.04.09., 04.23., 04.30. (szombati napok)
és
2022.09.23. (péntek) 2022.09.24. (szombat) 2022.09.30. (péntek)
TERÁPIA RELEVÁNS MÉRÉS-DIAGNOSZTIKA
A képzés célja: A tanfolyam célja, hogy a résztvevők a vizsgálóeljárás elméleti hátterének birtokában, a gyakorlatban is hasznosítható ismereteket szerezzenek a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata felvételéhez. A résztvevők általános és lényegi ismeretekkel rendelkezzenek a fejlődési diszkalkulia és a számolásban résztvevő kognitív rendszerek összefüggéseiről, a szakirodalom tükrében.
Ismerjék meg az óvodásoknak és kisiskolásoknak készült vizsgálóeljárás koncepcióját, alapelveit, felépítését, célját, eszközeit, felvételének és kiértékelésének módját. Legyenek tisztában a mérés és az értékelés lényegi szempontjaival, a pedagógiai vizsgálatban rejlő terápia-relevancia lehetőségeivel. A gyakorlat jegyében oktatófilmek, esetismertetések segítségével, kooperatív munkaformákkal és egyéni megfigyeléseken keresztül szerezzenek tapasztalatokat a diszkalkulia ill. a matematikatanulási nehézség felismerésében: a hibaelemzésben, a kapott eredmények értelmezésében, valamint a fejlesztés megtervezésében. Cél, hogy olyan ismeretek, technikák birtokába kerüljenek a résztvevők, amelyeket a szakszolgálati diagnosztikai és terápiás munkában is, illetve a matematika tanórákon és a fejlesztő foglalkozásokon is hasznosítani tudnak az 5-10 éves korú egyéni bánásmódot igénylő gyermekeknél.
A DISZLEXIA MEGELŐZÉSE - AZ ÉRTŐ OLVASÁS ELŐKÉSZÍTÉSE - 2021/22

A diszlexia megelőzése - az értő olvasás előkészítése... képzés az alábbi napokon lesz megtartva:
2022.10.01., 10.08., 11.05. (szombati napok)
FEJLESZTÉS, TERÁPIA
Tanulási képességek fejlesztése 6-10 éves korban az értő olvasás érdekében
A képzés célja:
A tanfolyam célja, hogy a résztvevők ismerjék meg az eltérő nyelvi fejlődés és a diszlexia hátterét, tüneteit, összefüggését a tanulási képességekkel, kulcskompetenciákkal. Ismerjék meg a témával foglalkozó legkorszerűbb szakirodalmakat, fejlesztő kiadványokat az eltérő fejlődés felismerésének és a fejlesztés megtervezésének szolgálatában.
A gyakorlat jegyében oktatófilmeken, esetismertetéseken, szemléltető eszközökön, saját élményeken keresztül szerezzenek tapasztalatokat az olvasást megalapozó képességek, készségek, pszichikus funkciók komplex fejlesztésének lehetőségeiről (diszlexia megelőzése), valamint az olvasást és a szövegértést fejlesztő módszerekről. Cél, hogy olyan technikák birtokába kerüljenek a résztvevők, amelyeket a tanórákon és a fejlesztő foglalkozásokon is alkalmazni tudnak a hallott és az olvasás által szervezett információk feldolgozásának és megértésének elősegítésére, 6-10 éves korú gyermekeknél.