Tanfolyamok, szakmai napok
A MATEMATIKATANULÁS ZAVARAI (DISZKALKULIA) - 2024
A matematikatanulás zavarai (diszkalkulia) képzés az alábbi napokon lesz megtartva:
Budapesten
Képzési napok: 2024.08.23. (péntek) / 2024.08.24. (szombat) / 2024.09.07. (szombat)
Vidéken:egyeztetett felkérésre bármikor szervezhető
FEJLESZTÉS, TERÁPIA
A képzés célja: A továbbképzés célja, hogy a résztvevők a legkorszerűbb szakirodalmak tükrében lényegi ismeretekkel rendelkezzenek a diszkalkulia szűkebb és tágabb értelmezéséről, oki hátteréről, tüneteiről, azok összefüggéseiről a tanulási részképességekkel, kognitív funkciókkal. Ismerjék meg a diszkalkulia vizsgálat főbb területeit és a szükségletekhez igazodó diagnosztikus és terápiás alapelveket, feltételrendszerét. A gyakorlat jegyében oktatófilmeken, esetismertetésen, szemléltető eszközökön, saját élményeken keresztül, kooperatív munkaformákkal szerezzenek tapasztalatokat a diszkalkulia-terápiás módszerekről, eszközökről, a komplex fejlesztés, differenciálás lehetőségeiről. Cél, hogy olyan komplex szemlélet, ismeretek, technikák birtokába kerüljenek a résztvevők, amelyeket a matematika tanórákon és a fejlesztő foglalkozásokon is hasznosítani tudnak óvodás és kisiskolás korú gyermekeknél.
A DISZKALKULIA PEDAGÓGIAI VIZSGÁLATA
2024.04.13. (szombat) 2024.04.27. (szombat) 2024.05.11. (szombat)
TERÁPIA RELEVÁNS MÉRÉS-DIAGNOSZTIKA
A képzés célja: A tanfolyam célja, hogy a résztvevők a vizsgálóeljárás elméleti hátterének birtokában, a gyakorlatban is hasznosítható ismereteket szerezzenek a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata felvételéhez. A résztvevők általános és lényegi ismeretekkel rendelkezzenek a fejlődési diszkalkulia és a számolásban résztvevő kognitív rendszerek összefüggéseiről, a szakirodalom tükrében.
Ismerjék meg az óvodásoknak és kisiskolásoknak készült vizsgálóeljárás koncepcióját, alapelveit, felépítését, célját, eszközeit, felvételének és kiértékelésének módját. Legyenek tisztában a mérés és az értékelés lényegi szempontjaival, a pedagógiai vizsgálatban rejlő terápia-relevancia lehetőségeivel. A gyakorlat jegyében oktatófilmek, esetismertetések segítségével, kooperatív munkaformákkal és egyéni megfigyeléseken keresztül szerezzenek tapasztalatokat a diszkalkulia ill. a matematikatanulási nehézség felismerésében: a hibaelemzésben, a kapott eredmények értelmezésében, valamint a fejlesztés megtervezésében. Cél, hogy olyan ismeretek, technikák birtokába kerüljenek a résztvevők, amelyeket a szakszolgálati diagnosztikai és terápiás munkában is, illetve a matematika tanórákon és a fejlesztő foglalkozásokon is hasznosítani tudnak az 5-10 éves korú egyéni bánásmódot igénylő gyermekeknél.
A DISZLEXIA MEGELŐZÉSE - AZ ÉRTŐ OLVASÁS ELŐKÉSZÍTÉSE - 2024
A diszlexia megelőzése - az értő olvasás előkészítése... képzés az alábbi napokon lesz megtartva:
E-DPV 2-4 SZAKMAI NAP
Diagnosztikai Előszűrő eljárás a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatának felvételéhez (E-DPV 2-4.) témában
E-DPV 2-4. Szakmai nap tartalma:
A résztvevők a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatának (DPV) előzetesen megszerzett általános és alapismereteinek birtokában lényegi információkat szereznek:
- általános iskola felső tagozatától (középfokú oktatáson át) felnőttkorig (minden iskolatípusban) alkalmazott Diagnosztikai Előszűrő eljárás a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatának felvételéhez mérőanyagról,
- az E-DPV 2-4. tesztváltozatok analógiás felépítéséről, főbb területeiről, ill. a mérés és értékelés fő szempontjairól (részletesen a 4/II. és 8/II-9/I., II. vizsgáló anyagok alapján, esetismertetéseken keresztül).
Célja: A résztvevők a DPV általános és lényegi ismereteinek birtokában tájékozottak legyenek a két diagnosztikai mérőanyag alkalmazási feltételeiben, az E-DPV 2-4. tesztváltozatok koncepciójában, analógiás felépítésében, főbb mérési egységeiben és értékelési szempontjaiban.
DISZGRÁFIA, DISZORTOGRÁFIA SZAKMAI NAP
Diszgráfia, diszortográfia Szakmai nap tartalma: a résztvevők lényegi információkat szereznek:
- általános iskola elejétől a felső tagozaton (középfokú oktatáson) át felnőttkorig alkalmazható helyesírás-javítási módszerről, mely a beszédészlelés fejlesztésén alapul
Célja: A résztvevők tájékozottak legyenek a helyesírás gyengeségének/zavarának okaival, javításának hatékony módjával, a beszédészlelés fejlesztésének kiemelt jelentőségével. Ismerjenek meg olyan feladattípusokat, melyeket munkájuk során alkalmazva sikeresen javíthatják tanítványaik helyesírását.